Jednání se zájemcem o sociální službu začíná navázáním kontaktu zájemce se zařízením, a to je možné několika způsoby: osobně, telefonicky, e-mailem, zasláním tiskopisu „Žádost o poskytování sociální služby“.
Při nezávazné návštěvě si zájemce může zařízení prohlédnout a přesvědčit se, zda splňuje jeho očekávání a potřeby, získá základní informace o poskytování služby, úhradách, nabízených činnostech apod. Pokud zájemce informace a prohlídka zařízení zaujmou, může si dohodnout osobní schůzku se sociálním pracovníkem, kde se dohodnou na dalším postupu. Na schůzce se pomocí dotazníku konkretizují požadavky a cíle žadatele, je seznámen s právy a povinnostmi uživatele služby, pravidly podávání a řešení stížností. V případě, kdy se zájemce nemůže dostavit k jednání osobně, je možné se zájemcem dohodnout schůzku v jeho domácím prostředí. K vzájemnému předání informací tak dochází prostřednictvím sociálního šetření. Pracovník zároveň i zjišťuje, jaký způsob komunikace zájemce používá při komunikaci s okolím (fotografie, obrázky, piktogramy, apod.) a tímto způsobem potom se zájemcem komunikuje. Součástí jednání se zájemcem o sociální službu je posouzení jeho žádosti Týmem, který je složen z kompetentních pracovníků Dozp Hrušovany nad Jevišovkou. V termínu do 30 dnů je zájemce vyrozuměn o tom, zda odpovídá cílové skupině a zda bude žádost zařazena do Evidence zájemců nebo cílové skupině neodpovídá a žádost mu bude vrácena. Uživatel je do služby přijímán z Evidence zájemců o službu Dozp a na základě vyhodnocení stanovených kritérií pro přijetí. Základním předpokladem je vnitřní souhlas osoby s programem domova pro osoby se zdravotním postižením.
Žádost o poskytování sociální služby v DOZP HNJ
Vyjádření o zdravotním stavu žadatele – psychiatr DOZP HNJ
Vyjádření o zdravotním stavu žadatele – praktický lékař DOZP HNJ
Standardy kvality sociálních služeb-alternativní forma DOZP HNJ
Regionální karta – alternativní forma – DOZP HNJ
Domácí řád DOZP Hrušovany nad Jevišovkou – alternativní forma